Потреби різних компаній відрізняються. Так, для онлайн-бізнесу важлива безперебійна робота сайту і онлайн-сервісів, а для рітейлу - єдина корпоративна мережа, в яку входять всі підрозділи компанії, наприклад, склад, магазини, дата-центр і штаб-квартира. Для всіх компаній - безпека даних і захист від кібератак. Всі ці проблеми змушують бізнес шукати надійного IT-підрядника, який підбере для них оптимальне рішення.

На прикладі історій реальних клієнтів розповіли, з якими запитами приходять компанії і як провайдер послуг допомагає вирішити їхні проблеми.

Безпечна передача даних і міжнародний зв'язок

Це завдання актуальне для компаній, які працюють з замовниками по всьому світу. Наприклад, один з клієнтів GigaTrans - великий український IT-бізнес: п'ять офісів в Україні і кілька за кордоном, більше 1000 співробітників. Компанія розробляє власні продукти, а також виступає як підрядник для зовнішніх замовників, наприклад, великих міжнародних банків.


В ході роботи програмістам потрібно регулярно телефонувати клієнтам і партнерам з Європи і США. Тому компанія звернулася із запитом забезпечити стабільне і безпечне підключення для відеодзвінків.

Рішення. GigaTrans надав клієнтові інтернет-канали з симетричною швидкістю Україна/світ. При такому рішенні швидкість доступу до закордонних провайдерів - не нижче, ніж швидкість в межах нашої країни.

Ще одна пропозиція від телеком-оператора - об'єднати офіси компанії в Україні і за кордоном в локальну мережу, щоб гарантувати безпеку підключення. Причому для міжнародного сполучення побудували транспортний канал передачі даних без виходу в інтернет. А щоб «зв'язати» об'єкти в нашій країні, використовували так зване «темне» волокно. Назва технології пояснює її суть: ця лінія зв'язку має на увазі відсутність сторонніх підключень.

Також ні в кого, в тому числі і у провайдера послуг, немає доступу до інформації, яка передається за таким волоконно-оптичним кабелем. Цей канал зв'язку неможливо «прослухати», скопіювати дані або передати їх третім особам. Клієнт встановлює на ньому власне обладнання і сам налаштовує мережу. А оператор відповідає тільки за цілісність кабелю - стежить, щоб його не пошкодили. Все це гарантує, що дані замовника надійно захищені і недоступні для зовнішніх впливів.

Скорочення витрат на IT-обслуговування

Також скористатися послугами телеком-оператора варто в тих випадках, коли у компанії багато відділень в різних регіонах країни - значить, доводиться витрачати багато часу на їх обслуговування і супровід.




Так, в GigaTrans звернулася мережа продуктових супермаркетів. У мережі близько 30 торгових точок в різних містах України. Раніше всі філії компанії обслуговували різні інтернет-провайдери. Бухгалтерам доводилося обробляти величезну кількість рахунків, актів та податкових накладних за всі канали зв'язку. Крім того, у всіх провайдерів відрізнялися номери телефонів техпідтримки, якість послуг, швидкість відпрацювання запитів - це теж породжувало труднощі в обслуговуванні.

Рішення. Телеком-оператор GigaTrans запропонував клієнтові взяти на обслуговування всі філії і як наслідок - оформити єдиний пакет документів від оператора. Такий підхід дозволив скоротити трудомісткість бухгалтерії в 10 разів. Замовник зміг заощадити і на IT-персоналі за рахунок єдиної якісної техпідтримки GigaTrans, яка допомагає усунути будь-які пошкодження інтернет-каналу в регіонах в найкоротші терміни.

Крім того, всі регіональні магазини з'єднали в одну локальну мережу за допомогою каналів передачі даних. Завдяки цьому співробітники відділень отримали доступ до важливих корпоративних даних, наприклад, поштою і CRM-системою, - без виходу в інтернет. За рахунок цього досягається безпека: треті особи не зможуть перехопити конфіденційну інформацію. До того ж, робота філій тепер менше залежить від конкретних інтернет-провайдерів.

Швидка передача великих масивів інформації

Це основна потреба медіабізнесу, наприклад, телеканалів і онлайн-видань. Так, в GigaTrans звернувся великий телеканал, який входить до п'ятірки новинних провайдерів України. Там працює кілька сотень співробітників.



У компанії було декілька основних запитів. Перш за все, потрібна була миттєва широкосмугова передача даних від телестудії до телерадіоцентру і інтернет-провайдерів. Адже зараз немає аналогового телебачення: телестудія транслює всі відеопотоки через інтернет. У свою чергу, провайдери отримують ТВ-потік в так званих точках обміну інтернет-трафіком. Тому компанії потрібні були надійні лінії зв'язку від офісу до кількох таких точок.

Ще одна «біль» новинного каналу - кібератаки політичних і бізнес-конкурентів прямо під час онлайн-трансляцій. Доречі, така проблема актуальна для багатьох компаній.

Рішення. Питання швидкості в GigaTrans вирішили за допомогою використання «темного» волокна. При такій технології у клієнта немає швидкісних обмежень. Максимальні показники визначаються тільки обладнанням, яке буде використовувати компанія для передачі даних. Телеком-провайдер побудував такі лінії зв'язку від офісу телекомпанії до кількох точок обміну трафіком. Це забезпечило безпечну і швидку передачу величезних відеопотоків від «генераторів відео» - до споживачів.

А щоб вирішити проблему кібербезпеки, GigaTrans забезпечив захист від DDoS-атак і побудував прямий доступ до серверів компанії в дата-центрі по безпечних каналах передачі даних.

Безперебійна робота всієї інфраструктури

Бізнес банків і інших фінансових структур повністю залежить від стабільної роботи відділень, онлайн-банкінгу та постійного доступу до центрального офісу. Наприклад, GigaTrans обслуговує великий український банк, у якого близько 40 відділень у всіх регіонах країни. Клієнту необхідно було побудувати безпечні лінії зв'язку і налаштувати резервні канали, щоб в разі відмови основних каналів бізнес не зупиняв роботу.



Рішення. Безперебійна робота всіх сервісів - завдання номер один для бізнесу з різних сфер. Тому рішення, яке запропонував телеком-оператор своєму клієнтові, може бути актуальним і для інших компаній.

Щоб забезпечити стабільну роботу, провайдер побудував основний і резервний канали передачі даних різними маршрутами. Крім того, головні майданчики банку зв'язали за допомогою так званих «оптичних кілець». При такому рішенні лінії зв'язку утворюють кільце в буквальному сенсі цього слова. І якщо з якихось причин прямий кабель між двома точками буде пошкоджений, вони все одно залишаться пов'язані через інші вузли завдяки «кільцевій» організації мережі.

Крім стійкості до катастроф на рівні каналів зв'язку, телеком-оператор подбав і про безпеку інфраструктури. Банк розмістив свої резервні сервери в комерційному дата-центрі GigaCenter, який разом з GigaTrans входить в єдину групу компаній. Якщо центральний офіс вийде з ладу, всі регіональні відділення автономно переключаються на резервну точку мережі.

Незалежність від інтернет-провайдерів

Онлайн-бізнес прямо залежить від дій покупців на сайті, тому навіть короткочасний простій зменшує прибуток. До того ж, такі компанії зазнають мільйонних збитків при будь-яких неполадках облікової системи, через яку агенти і клієнти здійснюють замовлення.




Один з клієнтів GigaTrans - великий тендерний онлайн-майданчик, який входить в топ-3 за кількістю учасників. Кожну секунду там здійснюються торги. Компанія заробляє на відсотках від угод, тому проблеми з працездатністю сайту чреваті втратами (близько 1-2 млн гривень за годину простою). Таким чином, бізнес стає залежним від провайдерів, які обслуговують інтернет-канали.

Рішення. Щоб убезпечити бізнес і зробити його більш незалежним, GigaTrans допоміг йому отримати автономну систему і блок IP-адрес. Це означає, що IP-адреси, на яких розміщений сайт, закріплюються не за інтернет-провайдером, а за компанією. Іншими словами, кілька різних провайдерів можуть обслуговувати одні й ті ж IP-адреси клієнта.

Завдяки цьому у разі раптового виходу з ладу каналу зв'язку одного постачальника інтернет-послуг, перехід на резервні лінії іншого відбудеться автоматично - витрачати час на перенастроювання мережі не доведеться. Крім того, клієнт розмістив своє обладнання в GigaCenter. Щоб захистити передачу даних між дата-центром і офісом компанії, телеком-оператор проклав «темне» волокно.

Побудова каналів зв'язку «з нуля»

Окрема категорія клієнтів - будівельний бізнес. Як правило, будівництво нового житлового комплексу починається «на пустирі», де ще не прокладено комунікацій. Але вже з перших днів робіт компанія повинна облаштувати поблизу офіс продажів зі стабільно працюючою телефонією, щоб менеджери могли приймати дзвінки клієнтів. З таким запитом до GigaTrans звернувся великий український забудовник. Компанія працює на ринку 50 років і тільки за останній рік побудувала понад 7 000 квартир.


Рішення. В даному випадку головне завдання телеком-підрядника - допомогти клієнту створити телекомунікаційні канали «з нуля». Мова йде не тільки про фізичну реалізацію, а й про велику кількість рутинних завдань, які необхідно виконати до старту робіт. Постачальник телеком-послуг аналізує умови, проектує рішення, отримує в держустановах потрібні дозволи на монтажні роботи і прокладає кабелі. В результаті компанія замовника отримує прогнозовані терміни відкриття офісів продажів.

До речі, крім телефонії, клієнт використовує телекомунікації GigaTrans і для організації онлайн-відеоспостереження за об'єктом. Широкий канал дозволяє транслювати зображення без затримок і в хорошій якості. Це означає, що топ-менеджери компанії і клієнти можуть в будь-який час спостерігати за процесом будівництва.


Експерт: Дмитро Садиков
Автор: Валентина Донченко

Написати нам

Від 2 до 500 симв.