Топ-10 сучасних трендів, які змінюють сферу телекому: експертна думка комерційного директора GigaTrans Антона Хвастунова. Частина 1
Складно уявити сучасне суспільство без розвиненої сфери телеком-послуг: інтернет, телефонія, повсякденні фінансові операції, захист даних, сервіси для бізнесу і розваг. Телекомунікації не тільки змінюються під впливом технологій і глобальних тенденцій, але і сама сфера часто породжує нові явища. Ми склали перелік ключових трендів, які змінюють телеком, а допоміг нам в цьому - комерційний директор телеком-оператора GigaTrans, дата-центру GigaCenter і хмарного оператора GigaCloud Антон Хвастунов.
1. Використання Big Data
Експерти прогнозують, що до 2020 року в світі накопичиться 40-44 зеттабайт інформації. На щастя, алгоритми обробки Big Data («великих даних») дозволяють працювати з таким об'ємом даних.
Big Data змінює бізнес і життя в глобальному масштабі. Так, можливості даних намагається використовувати сегмент Enterprise і SMB. Для телеком-компаній - це постійний виклик: необхідність підвищеного захисту інформації від несанкціонованого використання, оновлення технічної бази, створення комплексу інструментів для роботи з даними і зміна парадигми маркетингу (фокус - на турботі про клієнтів і зміцнення відносин замість нарощування бази імен). Крім того, сфера все більше потребує фахівців по роботі з даними - дата-сайентіст, щоб телеком-компанії могли ефективно застосовувати Big Data, розвивати додаткові послуги для бізнесу та оптимізувати доходи. Наприклад, розміщення зовнішньої реклами того чи іншого бренду може грунтуватися на географії клієнта, а розробка асортименту додаткових продуктів - на аналізі його поведінки. Обробляючи «великі дані» телеком може допомагати і муніціпалітетним організаціям - приводити їх рішення у відповідність до реальних потреб міських жителів.
- Раніше «великі дані» про користувачів не мали такого значення для представників компаній. По-перше, до недавнього часу працювали інші моделі ведення бізнесу (наприклад, масові, деперсоналізовані розсилки). По-друге, компанії не були здатні обробляти такі масиви інформації - це стало можливим тільки завдяки розвитку технологій.
Сьогодні аналітики ретельно вивчають поведінку споживачів, щоб знати все про їхні інтереси, смаки, наміри і т.д. Телеком-компанії теж дуже активно використовують «великі дані». Це допомагає не тільки краще продавати свій продукт, але і якісно змінювати сервіс. Коли бізнес знає, що потрібно клієнту, в їх відносинах зникає нав'язливість, збільшується користь і зміцнюється довіра. У нашій компанії це проявляється в різних аспектах: апсейл, цікаві спільні проекти з тими, хто є в нашій базі даних і т.д. Ми шукаємо рішення, які допоможуть нашій компанії вивести використання «великих даних» на новий рівень.
Працюючи з Big Data, багато хто шукає алгоритми, які дозволять правильно застосовувати дані, а значить - спростити і прискорити процес прийняття рішень, ефективніше впливати на вибір цільової аудиторії, збільшити масштаби впливу. Для багатьох компаній робота з Big Data поки що обмежується лише процесом збору даних, а аналіз і інтеграція - питання найближчого, але поки ще майбутнього.
2. Оптимізація та «хмарні» технології
Якщо раніше великі компанії будували власні дата-центри для зберігання даних, то зараз все більше використовують послуги аутсорс-підрядників. Наприклад, розміщують своє устаткування в комерційних дата-центрах як GigaCenter, а також користуються послугами «хмарних» провайдерів як GigaCloud. Цей тренд спостерігається як в Україні, так і в цілому світі.
«Хмарні» рішення допомагають вирішити питання оптимізації бюджетів, купівлі дорогого обладнання та найму технічних фахівців, відкривають можливості для стратегічного розвитку. «Хмари» - ті технології, які природним чином стимулюють ріст і розвиток компаній, спрощують процес ведення бізнесу для підприємств будь-якої сфери. Що цікаво, завдання клієнтів стають каталізатором для розвитку цих технологій, якщо телеком-компанії вміють прислухатися і виявляти справжні потреби замовників.
- Ще п'ять років тому в Україні майже не користувалися «хмарними» технологіями. Але зараз представники бізнесу всіх напрямів змінюють свою думку щодо роботи з «хмарою». Клієнтів у нас приваблює очевидна матеріальна вигода, адже не потрібно виділяти бюджети на покупку і обслуговування дорогого устаткування, придбання програмних рішень, заробітну плату кваліфікованих IT-співробітників. Розширення власних ресурсів за рахунок «хмарного» сервісу - це оптимальна можливість для бізнесу.
Звертаючись до cloud-технологій, клієнт платить розумну щомісячну абонплату і отримує всі вигоди. Це дає можливість перерозподілити фінансові кошти і приділити увагу пріоритетним питанням.
3. Позитивні зміни бізнес-клімату
4. Посилення безпеки
5. Боротьба ТБ та інтернету
Фокус уваги в сфері створення відеоконтенту - на онлайн-напрямку. Споживачі отримують величезний вибір можливостей. З ТБ-контентом можна взаємодіяти так само легко, як і з будь-яким іншим в інтернеті: дивитися в зручному місці і в зручний час, зберігати, редагувати і т.д. Це збільшить навантаження на канали зв'язку, а значить, компанії-провайдери та їх партнери будуть ще гостріше відчувати необхідність розвивати свої послуги і сервіс, щоб залишитися на ринку. Швидкість і якість передачі даних онлайн - актуальні виклики для провайдерів вже зараз.
Продовження інтерв'ю можна прочитати за посиланням.
Автор: Антон Хвастунов
Текст: Олена Колесник, Богдан Федун