Публікуємо продовження матеріалу про ключові тренди, які змінюють сферу телекомунікаційних послуг. У першій частині ми розповідали про те, як Big Data допомагає телеком-операторам розвивати свої послуги, чому бізнес все частіше вибирає хмарні технології і як змінюється ставлення компаній до питань кібербезпеки. Більш детально про все це можна прочитати за посиланням……

6. Развиток нейронних мереж

Створення ефективних рекламних алгоритмів - Facebook, оптимізація пошукової видачі і розвиток сервісу онлайн-перекладу - Google, механізм отримання рекомендацій - Amazon. Це найвідоміші приклади того, як щодня ми навчаємо нейронні мережі, самі того не помічаючи.

Нейронні мережі - це система з'єднаних між собою простих процесорів, яка побудована за принципом функціонування нервових тканин живих організмів. Завдяки такій структурі нейронна мережа може навчатися, аналізувати дані, виконувати розрахунки і приймати ті чи інші рішення самостійно без участі людини. Телеком-оператори теж можуть використовувати нейронні мережеві технології, щоб оптимізувати свою роботу. Наприклад, одні з ключових завдань в телекомунікаціях, які можуть вирішувати нейронні мережі, - це обчислення оптимального маршруту пересилки пакетів даних, аналіз трафіку і проектування нових телекомунікаційних мереж.

Рутинні процеси в телекомі будуть поступово переходити під «керівництво» машин. Нейронна мережа перетвориться на своєрідного постачальника контенту за потребами. Наприклад, вона зможе моніторити звернення клієнтів, щоб попереджати відмови від послуг, а також знайомити і консультувати їх за новими цифровими продуктам. Крім того, «машина» може стати автором нових сценаріїв в навчанні співробітників, яким доводиться користуватися нейронними мережами в своїй роботі.


 - За нейронними мережами - майбутнє. Тому безліч розробників вже зараз рухаються в цьому напрямку. Системи, що самостійно навчаються в рази прискорюють збір і аналіз даних, оптимізують роботу з величезними обсягами інформації та допомагають фахівцям в тих завданнях, вирішення яких ще кілька років тому здавалося неможливим.

Нейронні мережі мають величезний спектр застосування: від обробки візуального контенту до вибору майданчиків для розміщення інформації, від автоматизації прийому клієнтських заявок до оптимізації логістичних рішень і т.д. Щоб залишатися на ринку, телеком-компанії зобов'язані використовувати переваги нейронних мереж для розвитку своїх послуг  та нових видів сервісу.


7. Інтернет речей 

Банківські сервіси онлайн, термінали, де можна сплатити майже все, «розумна» техніка з датчиками для збору, обміну і аналізу інформації про користувачів - все це т.зв. «Інтернет речей», або IoT (Internet of Things). За прогнозами експертів, число підключених в одну мережу «речей» перевищить 50 млрд до 2025 року.

Стрімкий розвиток IoT впливає і на сферу телекому. Операторам необхідно зменшувати затримку передачі сигналу, а також підтримувати високу якість зв'язку та стабільність з'єднання при постійно зростаючій кількості пристроїв. Прогресивні телеком-провайдери вибудовують окрему інфраструктуру під інтернет речей, яка дозволила б пристроїв взаємодіяти між собою на великих відстанях з мінімальними втратами. Крім того, з'являються нішеві оператори, які орієнтовані виключно на IoT.

Технології також змушують провайдерів йти від простого надання послуг інтернету і ставати постачальниками smart-рішень для своїх користувачів. Багато телеком-компаній вже зараз активно переходять до формату кооперацій з компаніями з інших сфер, перетворюючись в технологічну площадку для створення і управління необхідними програмами і додатками з використанням інноваційного обладнання. Наприклад, вони допомагають створювати технології для «розумного» будинку або міста, системи моніторингу для різних сфер (транспорт, охорона здоров'я, сільське господарство та ін.), Рішення в сфері безпеки і т.д.


- Самі того не знаючи, українці давно в тій чи іншій мірі користуються «інтернетом речей». Наприклад, сервіси «ПриватБанку», навігатори, фітнес-гаджети, «розумний» будинок, термінали, QR-коди, картки передоплати і т.д. Всі ці сервіси затребувані в суспільстві. Кількість таких пропозицій зростає і вимагає підвищеної уваги операторів до якості роботи програмного забезпечення і устаткування, а також постійного оновлення технологій. Клієнт все також чекає від телекому високу швидкість, доступність в будь-якій точці світу і адекватну ціну.

8. Глобальна боротьба за таланти

Можливості фрілансу, мілленіали як транслятори нових цінностей, географічна мобільність і розвинений інтернет - все це створює боротьбу за найефективніших фахівців, як на світовому, так і на українському ринку праці.

У сучасному світі професіоналам не цікаво працювати в компаніях з класичною ієрархією і принципами управління персоналом, заснованими виключно на матеріальній мотивації. Люди шукають таке місце роботи, де їм будуть допомагати розвивати їх таланти і давати можливість реалізуватися. Тому сьогодні боротьбу за кадри виграють організаційно гнучкі компанії. Ті, які дозволяють своїм фахівцям проявляти себе в різних напрямках і проектах, розвивають навички тайм-менеджменту і оптимізують процеси так, щоб співробітники максимально ефективно використовували свій робочий час.

Телеком-компанії теж повинні чуйно прислухатися до глобальних змін на ринку праці. Це необхідно, щоб зберегти першість як роботодавця, який відповідає запитам сучасного світу. Крім технологічних змін, телеком-компанії змінюють і підходи в HR: гідна заробітна плата і хороші умови праці - стають лише базою для залучення співробітників.


- Компанії телекому і IT-сфери постійно потребують фахівців. Неприємна тенденція, пов'язана з відтоком фахівців за кордон, тільки загострює ситуацію в Україні.

У нашій країні не так давно стали переглядати підходи в роботі з людськими ресурсами. Якщо менеджмент приділяє мало уваги самореалізації співробітників, їх зацікавленості, залученості в різні процеси, то в компанії починається плинність кадрів. Люди шукають краще ставлення до себе, тому навіть гідна фінансова мотивація далеко не завжди здатна утримати співробітника.

Ми прагнемо створити всередині групи наших компаній таку екосистему, в якій людям було б комфортно працювати. Докладаємо всіх зусиль, щоб підключити до цього процесу і таланти топ-менеджерів, і HR-менеджерів, і керівників відділів. Екосистема базується на багатьох складових. Наприклад, важлива грошова мотивація і підтвердження виконання фінансових зобов'язань. Необхідні і соціальні складові, які задовольняють вже інші потреби співробітників - мовні і освітні курси, медичне страхування, інвестиції в освіту і т.д. Принцип «розвиток бізнесу прямо пропорційно залежить від розвитку команди» - дуже дієвий для нашої компанії.


9. Запрос на комплексні послуги

За спостереженнями Антона Хвастунова, клієнти стають все більш вимогливими. На чолі кута - якість послуг, які надають телеком-оператори.

Крім того, бізнес хоче отримати не просто інтернет або канал зв'язку, а комплексну послугу, яка допоможе компанії досягти тих чи інших бізнес-цілей. Допомога в оптимізації внутрішніх процесів, впровадження нових типів цифрових послуг, побудова відмовостійкої інфраструктури, відповідність потребам своєї цільової аудиторії (співробітники і клієнти) - екстрасервіси, яких очікують клієнти сьогодні.




- Продаж «бандлів» послуг - це завжди комфорт для клієнтів. Це вирішує кілька завдань відразу: пошук постачальника, перевірка якості послуг, питання комунікації, отримання додаткових сервісів у того ж постачальника, якому вже довірилися. Клієнтам зручніше знайти комплексне рішення у одного підрядника і закрити всі свої потреби. Приклад нашої групи компаній - тому підтвердження: замовники хочуть отримати якісні канали зв'язку від GigaTrans, і, як правило, додатково розміщують обладнання в нашому дата-центрі GigaCenter або вибудовують резервне копіювання в «хмарі» GigaCloud.

10. Довіра та репутація

У сучасному світі компанії шукають не просто підрядника, а своєрідного партнера для бізнесу, якому можна довіряти. Максимально успішно розвиваються ті, хто «ставить» на професіоналізм і розвиває довгострокові відносини з клієнтами, допомагаючи їм вирішувати бізнес-завдання і, головне, змінюватися зсередини, впроваджувати інновації. В залежності від вектора діяльності, телеком-компанії перетворюються в домашнього або корпоративного консультанта по органічній інтеграції людей і бізнесу в технологічну дійсність, що швидко розвивається.


- Важливими є чистота і безпека бізнесу. Компанії повинні довіряти - тільки тоді з нею будуть працювати. Зараз ці твердження актуальні як ніколи. Щоб отримати довіру клієнтів, у телеком-оператора повинна бути хороша репутація і надійна IT-інфраструктура. Зараз довіряють тим, хто підтверджує свою сервісну складову на ділі і готовий розвивати і змінювати свій бізнес кожен день.


Першу частину інтерв'ю ви можете прочитати за посиланням.


Автор: Антон Хвастунов

Текст: Олена Колесник, Богдан Федун




Написати нам

Від 2 до 500 симв.