DDoS-атака — це напад хакерів на сервіс або сайт бізнесу, щоб зробити його недоступним для користувачів. Програм для здійснення таких атак існують десятки. DDoS-атаки можуть бути змішаними, проте основні поділяються на три категорії:

  • атаки на рівні додатків — перевантаження інфраструктури сервера додатків та виведення їх з ладу; 
  • атаки лише на рівні протоколу — витрата ресурсів сервера чи устаткування, відправка на сервер шкідливих пакетів; 
  • об'ємні атаки — перевищення пропускної спроможності каналу та блокування сайту, програми або цілого сервера для клієнтів.
Захищатися від DDoS-атак стає все складніше, адже вони розвиваються разом із технологіями. Фахівці Держспецзв'язку України щотижня блокують 50 тисяч кібератак на державні органи. 



А статистика каже, що в рази частіше гуглять не як захиститись від DDoS-атаки, а як її здійснити. Навіщо хакери це роблять? Чим загрожує бізнесу низька безпека сайту? Як захистити сайт? Відповідаємо на ці запитання.

Для чого хакери атакують сайти та сервери компаній

Для запуску на сайті вірусу, крадіжки вашої інформації або даних клієнтів. Дуже часто DDoS-атаки ініціюють конкуренти задля падіння трафіку сайту та зниження довіри до нього. Наприклад, коли у вашій конкурентній ніші сайт займає найкращі позиції в Google-видачі, ваші суперники щосили намагатимуться вас звідти усунути. Зокрема таким несумлінним засобом як DDoS-атаки. Їх власники сайтів обирають частіше, адже простіше атакувати успішного конкурента, ніж налагодити якість власної роботи.

Іншою метою може бути здирництво. Хакер не припинить атаки на ваш сайт, доки ви не заплатите йому певну суму. Або попередить про атаку заздалегідь, але не стане її здійснювати, якщо ви надішлете йому кошти. Йти на поводу в такому разі у зловмисників не слід, інакше цей сценарій повторюватиметься регулярно.

Крім того, атаки можуть мати політичний, розважальний, особистий та банально навчальний характер – деякі юні “ддосери” можуть обрати саме ваш сайт для тренувань та набуття досвіду. Окремо слід виділити рекламний мотив – хакер атакує сайт, а потім сам пропонує власникам виправити слабкі місця. 

Який бізнес “ддосять” найчастіше

Відвідуваний, відомий та важливий. Якщо ваш сайт або послуги, які ви надаєте, можна схарактеризувати хоча б одним із цих слів — ризики піддатися DDoS-атаці високі.



Наприклад, це можуть бути:
  • держустанови із критично важливою інформацією (Міністерство охорони здоров'я, Мінцифри, тендерні майданчики);
  • держкомпанії, що займаються інфраструктурою (Нафтогаз, Украерорух, Укрзалізниця);
  • бізнеси, пов'язані з фінансами (банки, постачальники платіжних послуг, криптобіржі);
  • ЗМІ (національні телеканали, видання, радіостанції);
  • компанії із великими базами даних клієнтів (страховий бізнес, мобільні мережі);
  • інтернет-магазини;
  • телеком-послуги.
Водночас нова реальність диктує нові правила. У 2020 році через карантин різко зріс трафік на сайтах медустанов, і, відповідно, DDoS-атаки на них. Постраждали сайти онлайн-курсів, кінотеатрів та навчальних закладів.

Таким чином, основними цілями хакерів є комерційні, фінансові та розважальні послуги, на які припадає велика частка трафіку. Але така статистика не гарантує безпеку іншим галузям — сьогодні практично будь-який бізнес представлений онлайн, тож рано чи пізно його можуть атакувати.

Скільки можна втратити через DDoS-атаки

Стільки, скільки ваш бізнес міг би заробити за час недоступності сайту. Калькуляцію можна провести просто: наприклад, в онлайн-магазині є статистика замовлень за день або годину. Залишається просто помножити цю кількість на годину простою вашого сервісу в момент атаки, коли користувачі не можуть успішно провести оплату. Додайте до цього втрату репутації, потенційних та нинішніх клієнтів, продуктивність співробітників та витрати на послуги ІТ-персоналу.

Під час атаки компанія може втратити можливість обміну електронною комерцією та повідомленнями. Усі бізнес-процеси заморожуються. Уявіть ваші збитки у разі недоступності сайту протягом кількох годин чи доби. Для бізнесу, який представлений лише онлайн чи основну частину продажів здійснює у мережі, така ситуація може стати критичною.

Важливо, що атаки конкурентами найчастіше відбуваються не у звичайні дні, а перед стартом сезонних розпродажів, святами чи виходом на ринок нового важливого продукту, що може завдати бізнесу істотніших втрат. Американський інститут Ponemon порахував, що в середньому збиток від DDoS-атаки за годину становить $46 000 на 93 кв. метрів площі, яку займають сервери у дата-центрі. Тому безпека сайту – перше, про що слід подбати онлайн-бізнесу.

Як захистити сайт від DDoS

Першим популярним методом захисту сервера від DDoS-атак є системи запобігання вторгненням. Другим – міжмережеві екрани. Проте віра в них помилкова: вони не захистять від хакерських атак, а навпаки — можуть стати їх метою. Ці інструменти годяться лише для зменшення шансів на витік даних чи забезпечення їх цілісності.



Існують прогресивні методи захисту, а також інтелектуальної фільтрації трафіку, наприклад, від Arbor Networks. Саме на рішенні від цього вендора збудовано сервіс захисту від DDoS компанії GigaTrans. Arbor Networks – частина глобальної компанії Atlas, яка відстежує понад 40% трафіку у всьому світі. Сервіс підходить безлічі даних та різних потоків, завдяки чому сумісний з різними мережевими інфраструктурами та всіма критичними IP-сервісами.

З послугою клієнти отримають:

  • моніторинг трафіку цілодобово. Фахівці GigaTrans 24/7 моніторять та забезпечують безпеку сайту та захист клієнтського бізнесу від DDoS;
  • розпізнавання будь-яких DDoS-атак із потужністю до 100 Гбіт/с;
  • ліквідацію атаки та очищення трафіку, що займає максимум 30 секунд: лише 10 секунд нам знадобиться визначення атаки, а 10-20 секунд — на очищення (залежить від складності).

Щоб замовити сервіс захисту від DDoS, потрібно лише два простих кроки, які допоможуть убезпечити ваш бізнес:

  • зв'язатися зі спеціалістом компанії за номером (044) 591-18-18;
  • укласти договір на надання сервісу захисту сайту від атак.
Після цього експерти GigaTrans під'єднають сервіс Захист від DDoS-атак від години до п'яти днів, в залежності від складності робіт. Якщо у вас залишилися питання, ви можете заповнити заявку на сайті GigaTrans та отримати детальну консультацію наших менеджерів.

Написати нам

Від 2 до 500 симв.