28-30 вересня у Львові відбулася конференція IT Arena 2018 - одне з наймасштабніших і важливих заходів в IT-індустрії України. Учасники відзначають, що подія відрізняється якісним пулом спікерів, в тому числі з провідних світових компаній, відмінними умовами для розвитку ділових зв'язків і різноманітністю тематик. Останні охоплюють всі аспекти, які важливі для ведення IT-бізнесу: технології, менеджмент, просування і впровадження інновацій. Взаємодія технологій між собою і їх вплив на наше майбутнє червоною ниткою проходить через всі доповіді спікерів, підкреслюючи глибину слогана конференції - The Future Is Inside.

Співробітники GigaTrans теж взяли участь у конференції. За словами маркетинг-директора Влади Сови, такі заходи відкривають величезні можливості для представників IT-бізнесу: «Грунтуючись на доповідях спікерів, можна побачити вектор, в якому буде розвиватися ринок в найближчому майбутньому, і зрозуміти, чому наріжний камінь будь-якого бізнесу сьогодні - це клієнт і його потреби ». Погоджується і комерційний директор GigaTrans Антон Хвастунов. За його словами такі заходи, як IT Arena - це відмінна можливість опинитися серед правильної аудиторії: експертів в самих різних напрямках IT, лідерів думок, власників і топів IT-компаній, маркетологів, розробників.

Ми попросили наших співробітників розповісти про те, що їх вразило на конференції, і склали підбірку основних ідей і трендів, які є важливими та корисними для майбутнього українського IT-ринку і бізнесу.

1. Автоматизація та роботизація


Швидкість життя збільшилася настільки, що з'явилася критична необхідність знизити тимчасові витрати на будь-які рутинні процеси. Одна з головних цілей інновацій в сучасному світі - спростити роботу людини, усунувши «механічні» завдання, скоротити час ухвалення рішень і дати йому можливість зосередитися на більш глобальних питаннях. Наприклад, на своєму розвитку, кар'єрі або бізнесі.

Тому світові компанії активно використовують математичні алгоритми, створюють інтуїтивно зрозумілу візуалізацію і виводять на ринок продукти для автоматизації процесів - сервіси, додатки або програми, де типові завдання вирішуються в кілька кліків. Наприклад, сервіс для автоматичного складання типових юридичних документів AXDRAFT або переможець «Битви стартапів» на конференції - портал для пошуку і доставки ліків Liki24. Сервіс аналізує ціни в аптеках міста, знижки та акції та робить доставку ліків в зазначений клієнтом проміжок часу.

2. Цінність кадрів


Одне з ключових повідомлень конференції - технологічний, а значить, і фінансове зростання компанії повністю залежить від рівня професіоналізму співробітників. Так як IT-індустрія стрімко розвивається, бренди мають гостру потребу у висококваліфікованих фахівцях, які можуть впроваджувати технологічні напрацювання всередині компанії, стимулювати появу інновацій і вибудовувати відповідну корпоративну культуру. При цьому стабільний розвиток самої компанії можливий лише в тому випадку, якщо всі співробітники відчувають власну цінність, а всередині колективу створюється атмосфера, в якій хочеться розвиватися.

Тому, на думку представників сервісу з пошуку послуг на місцевому ринку Yelp, на перший план виходить навчання топів і HR-менеджерів. Як кажуть експерти, їх потрібно навчати правильному пошуку та рекрутингу професійних IT-фахівців, принципам побудови корпоративної культури, де співробітники - це одна команда, яка працює максимально ефективно, досягаючи особистих і корпоративних цілей.

3. Аналітика потреб цільової аудиторії


Заклик «Аналізуй!» став основним в доповідях в секції Product на конференції. Так, техногіганти Google і Facebook приділяють величезну увагу тому, як привести команду і продукт до успіху, грунтуючись на аналітиці основних каналів комунікації в сучасному світі - соціальних мереж.

Правильний аналіз та інтеграція даних з тими чи іншими проявами бренду (наприклад, з рекламним роликом) роблять комунікацію з цільовою аудиторією максимально ефективною. Як пояснюють наші експерти, аналітика допомагає скласти точний портрет споживача, визначити спектр його потреб, вибрати зрозумілу мову спілкування і створити візуальний контент, який відповідає критеріям привабливості цільової аудиторії.

При цьому мова йде не тільки про кінцевого споживача, а й про цілий штат фахівців (внутрішній штат і зовнішні партнери), з якими доводиться співпрацювати. У кожного з них різна підготовка і ступінь включеності в процеси створення продукту. Тому необхідно розробляти сценарії ефективної комунікації на кожному етапі - від ідеї до виробництва і виведення на ринок.

В рамках конференції компанія BMW презентувала концепт автомобіля для сімейних подорожей. Цей кейс яскраво показав, як прийти до технологічних проривів: в бокове скло пасажира монтується камера, що записує те, що відбувається ззовні. Якщо пасажир упустить щось цікаве, він легко відновить події, розгляне пам'ятки, перемотавши запис.

На прикладі BMW стає ясно, як дизайн і візуалізація, засновані на задоволенні потреб клієнта, надають поштовх ринку та збільшують customer lifetime value - сукупний прибуток від всього періоду співпраці кожного споживача з компанією. Цей показник - один з найважливіших параметрів аналітики споживчого портрета.

4. Big Data та хмарні обчислення


Думка про застосування «великих даних» (big data) звучала майже в кожному виступі на IT Arena. Вже сьогодні розвиток алгоритмів обробки робить «великі дані» основою для роботи маркетологів. При правильному аналізі незрозумілий і нескладний - але тільки на перший погляд - набір показників про користувачів може дати бізнесу цікаві відкриття про свою цільову аудиторію. А вони, в свою чергу, дозволяють створити оригінальний і по-справжньому корисний продукт.

Крім того, в комплексі з технологіями штучного інтелекту big data стають базою для розробки сервісів прогнозування, які знімають з користувача інтелектуальне навантаження і відповідальність за прийняття рішень.

Хмарні обчислення для більшості доповідачів також стали цілком рядовим рішенням, так вони зокрема полегшують роботу з «великими даними». Гнучкість, доступність, швидкість розгортання - бізнес активно використовує ці можливості. Згідно зі статистикою Right Scale, компанія з розробки ПЗ для універсального управління хмарними інфраструктурами, 96% американських і європейських компаній використовують «хмари».

5. Персоналізовані відносини з клієнтом


Перша «хвиля» цифрової трансформації відбулася в 2010-2016 рр., коли компанії намагалися максимально відцифрувати всі дані. Другу «хвилю», т.зв. діджіталізацію операцій, сучасне суспільство переживає зараз.

Левова частка уваги і зусиль розробників спрямована на те, щоб підвищити ефективність спілкування з користувачем, зробити його більш персоналізованим. Відштовхуючись від даних про клієнтів, які є в розпорядженні підприємств, профільні фахівці допомагають вибудовувати окремі ланцюжки взаємодії з кожним клієнтом. Таким чином, технології створюють абсолютно нові сценарії взаємодії для b2b, b2c і c2c.

6. Штучний інтелект


Сфера штучного інтелекту (ШІ) за останні три роки отримала значний розвиток. Розробники вивели на новий рівень розпізнавання предметів, осіб, здатність розуміти питання і давати на них відповіді. Як розповідають наші експерти, в найближчому майбутньому функції співробітників call-центрів, технічної підтримки і подібних сервісів буде виконувати «машина». Також завдяки алгоритмам ідентифікації ШІ посприяє затриманню злочинців і таким чином поліпшить кримінальну ситуацію, однак при цьому розробки в сфері призведуть до обмеження персональних свобод громадян.

При тому, що штучний інтелект вже став нашою реальністю, не варто боятися, що «машини» замінять всіх фахівців. Імовірність останнього - поки що дуже невелика. Статистичні дані від Google Cloud зараз підтверджують тільки одне: можна бути впевненим в тому, що в тій чи іншій мірі ШІ буде все більше і більше проникати в більшість сфер бізнесу і життя.

7. Мультиканальний тренд


Різниця Х, Y і Z-поколінь і їх різна ступінь взаємодії з технологіями - стали основою для появи цього тренда. Це означає, що потенційному партнеру або клієнту важливо знайти компанію і її представників в онлайн-просторі, тобто познайомитися заздалегідь, побачити «обличчя» до першої особистої зустрічі. Сьогодні компаніям слід серйозно ставитися до побудови репутації і презентації бренду в мережі. Але при цьому, як і раніше в роботі з b2b-сегментом важливу роль відіграє безпосередній контакт з клієнтом (переговори або дзвінки). Все це означає, що компаніям важливо розвивати як онлайн, так і офлайн-канали комунікації.

8. Віртуальна реальність


Кількість стартапів на конференції, які застосовують технології віртуальної реальності (VR), переконує в тому, що дуже скоро VR стане звичайним явищем в побуті і бізнесі. Як кажуть наші експерти, VR-проекти охоплюють різні сфери - від створення віртуальних квест-кімнат і подорожей (наприклад, FunLight - атракціон інтерактивних проекцій, один з топ-10 стартапів конференції) до презентації об'єктів комерційної нерухомості майбутньому власнику ще до спорудження будівлі. До речі, оператори мобільного зв'язку, такі як lifecell і «Київстар» вже використовують технологію віртуальної реальності в своїх промоцілях.

9. Аналітика ЗМІ та PR-активності


Одна з провідних авторів в сфері технологій в США Міріам Джоір і представники деяких стартапів підкреслили зміни в підходах в роботі із засобами масової інформації, що дуже цікаво, актуально і корисно для маркетологів. Технологічні продукти навчать компанії більш ефективно взаємодіяти зі ЗМІ та будуть підвищувати їх інтерес до висвітлення IT-тематики.

Технологічні новинки в сфері медіа (наприклад, проект LOOQME) також допоможуть розвивати PR-активність компанії: наприклад, вибирати найбільш релевантні майданчики для розміщення інформації, прогнозувати ефективність кожного такого контакту.

10. Зміни в підходах ведення бізнесу


На думку СЕО KMPG, наступні 10 років будуть складними для керівників компанії: більше половини топів будуть переживати дуже сильні потрясіння від змін в бізнес-процесах. Таких глобальних змін не було протягом останніх 50 років. Компанії, які дивляться в майбутнє, це розуміють і вже готуються.

За прогнозами KPMG, очікується, що основний стрибок технологій відбудеться в сфері рітейлу, за якої підтягнуться в своєму розвитку і всі інші галузі. Основна причина - рітейл-індустрія найбільш за все орієнтована на користувачів, максимальна кількість транзакцій відбувається саме тут. Як кажуть наші експерти, приказка old dogs must learn new tricks ( «старі пси повинні навчитися новим трюкам») стає для власників бізнесу та топ компаній основною філософією в сучасному світі.


Текст: Олена Колесник

Написати нам

Від 2 до 500 симв.