Стрічки новин сьогодні переповнені новинами про витік інформації компаній. Щодня тисячі бізнесів стають жертвами кіберзагроз. Згідно з прогнозами експертів до 2025 року такі викрадення коштуватимуть світові 10,5 трильйона доларів на рік.

У статті досліджуємо що таке витік даних, чим він відрізняється від порушення інформації і ділимося порадами як бізнесу захистися від них.

Що таке витік даних

Витік даних — це випадки, коли кіберзлочинець викрадає та розкриває конфіденційну інформацію електронним або фізичним способом. Часто він відбувається з внутрішніх пристроїв організації: ноутбуки співробітників, зовнішні жорсткі диски, USB-накопичувачі, або в електронному вигляді через Інтернет або електронну пошту працівників. 

Він дозволяє отримати несанкціонований доступ до систем організації. Такий прямий доступ дозволяє хакерам з меншими зусиллями проводити цілу низку кібератак за допомогою:

  • різних видів шкідливих програм;
  • соціальної інженерії, включаючи фішинг;
  • несанкціоноване копіювання.

Яка саме інформація може стати ціллю хакерів

Існує чотири основні категорії витоків даних.

Інформація про клієнта

Саме вона є основною ціллю хакерів у більшості випадків, оскільки є унікальною для кожної компанії. Вона може містити: імена, адреси, номер телефону, електронну пошту, паролі, історії платежів, номери кредитних карток тощо.

Про компанію

Розкриває конфіденційні показники внутрішньої діяльності компанії. Такі витоки даних, як правило, потрапляють у поле зору недобросовісних компаній, які мають маркетингові плани своїх конкурентів.

Вони можуть включати: інформацію про внутрішні комунікації, показники ефективності, ринкові стратегії та іншу.

Комерційна таємниця

Це найнебезпечніша форма витоку даних для бізнесу. Крадіжка інтелектуальної власності знищує потенціал бізнесу. Витік комерційної таємниці може включати: майбутні плани продуктів, програмне кодування, плани виходу на нові ринки тощо.

Аналітика

Зазвичай містить великі набори інформації бізнесу і часто можуть стати цілями атаки. Можуть включати: дані про поведінку клієнтів, психографічні показники та інші.


Різниця між витоком даних і порушенням інформації

Ці два поняття можна сплутати. Порушення даних — їх несанкціонована зміна, видалення або порушення їх цілісності, а витік — це розкриття конфіденційної інформації бізнесу. 

Відбуваються вони, як правило, через погані методи безпеки. На бізнес також може вплинути слабкий інформаційний захист будь-якого з його постачальників. Не використовуючи рішення захисту, підприємства залишаються вразливими до дій хакерів через сторонню мережу. То ж як захиститися від дій зловмисників?

6 способів захистити свою організацію від витоку

Ось кілька важливих кроків, які ваша організація може вжити, щоб убезпечити бізнес та працівників від дій зловмисників.

Визначте важливі дані 

Запобігання витоку даних (DLP — Data Less Protection) має бути у центрі уваги організацій.  Перш ніж можна буде ініціювати політики захисту від витоку інформації, компаніям необхідно визначити всі конфіденційні дані, які необхідно захистити. Потім їх необхідно правильно класифікувати відповідно до суворих політик безпеки. 

При правильному виявленні та класифікації конфіденційної інформації бізнес може адаптувати найефективніші засоби захисту від витоку.

Оцініть доступ і активність

Після того, як ви ефективно визначили конфіденційні дані, ви повинні контролювати та оцінювати доступ і дії, пов’язані з ними. Аналіз, відстеження та моніторинг інформації у вашому бізнесі в режимі реального часу забезпечує чітке уявлення про вашу мережу та допомагає запобігти витоку. Крім того, можливість ідентифікувати будь-яку аномальну поведінку, наприклад надання безпечного доступу, копіювання даних або підозрілі завантаження, допоможе запобігти витоку задовго до того, як це станеться.

Контролюйте стан безпеки постачальників

Коли ви працюєте з постачальниками, їхні ризики та вразливі місця стають вашими власними. Тому важливо постійно оцінювати стан їхньої інформаційної безпеки, щоб переконатися, що вони не наражаються на ризик витоку даних.

Оцінка ризиків постачальника — це найпоширеніший метод забезпечення відповідності третіх сторін нормативним стандартам, таким як HIPAA, PCI DSS або GDPR — стандарти у сфері інформаційної безпеки. Таку задачу можна вирішувати за допомогою проведення анкетувань постачальників. 

Анкети ризиків можуть бути складені шляхом додавання відповідних питань з існуючих фреймворків — цілісна система, яка являє собою готовий шаблон, який можна застосовувати на практиці для здійснення тих чи інших дій, операцій. Або в ідеалі, відправлені із стороннього рішення для моніторингу поверхні атаки.

Захистіть усі кінцеві точки

Кінцева точка — це будь-яка віддалена точка доступу, яка взаємодіє з мережею компанії через кінцевих користувачів або автономно. Сюди входять ноутбуки, мобільні пристрої, пристрої Інтернету речей (IoT), тощо.

У зв'язку з тим, що більшість організацій сьогодні віддають перевагу віддаленій роботі, кінцеві точки стали розосереджені (іноді навіть по всьому світу), що ускладнює їх захист.

Фаерволи та віртуальні приватні мережі пропонують базовий рівень безпеки кінцевих точок, але їх самих недостатньо. Співробітників часто обманом змушують впроваджувати шкідливе програмне забезпечення в екосистему, щоб обійти ці засоби захисту.

Організації повинні навчати своїх співробітників розпізнавати види кібератак, особливо фішингові атаки електронною поштою та атаки з використанням соціальної інженерії. Тому варто приділити увагу соціальній інженерії та навчанню працівників з кібербезпеки.


Використовуйте шифрування даних

Шифрування даних — перетворення інформації в інший код або форму, і лише ті, хто має доступ до ключа дешифрування або пароля, можуть їх прочитати. Таким чином, такий спосіб може перешкодити кіберзлочинцям прочитати конфіденційні дані в разі їх витоку. Важливо зауважити, що хоча шифрування є корисним інструментом у разі витоку, воно не повинно бути єдиним інструментом для запобігання повномасштабному злому. Важливо також його поєднувати з іншими методами захисту.

Впроваджуйте програмне забезпечення для запобігання витоку даних (DLP)

Запобігання витоку даних (DLP) — це комплексна стратегія захисту інформації, яка повинна включати запобігання витоку як основний компонент. Вона поєднує процеси і технології, щоб гарантувати, що конфіденційні дані не будуть втрачені, використані не за призначенням або розкриті неавторизованим користувачам.

Як правило, DLP має включати в себе наступні компоненти:

  • ідентифікацію даних;
  • захист інформації, що передається, зберігається та використовується
  • захист кінцевих точок;
  • виявлення витоків інформації. 

Сьогодні жертвою хакерів може стати кожен, тому до інформаційної безпеки компанії варто відноситися з усією серйозністю. Вищеописані поради — лише частина кіберзахисту компанії, які не здатні гарантувати безпеку на 100%. Варто додатково використовувати такі сервіси захисту як: захист від DDoS-атак, захист інтернет-доступу нового покоління (Next Generation) та інші. Детальніше про сервіси захисту читайте тут.

Написати нам

Від 2 до 500 симв.