До списку новин
ІТ-сервіси для банку: як ІТ інфраструктура COMINBANK досягла безперебійності
04102023
Не зважаючи на війну, ракетні обстріли та інші складнощі COMINBANK надійно працює. Стабільність мережі фінустанови — це результат злагодженої роботи багатьох підрозділів банку, його департаменту IT, а також — надійності сервісів IT-партнерів. Одним з яких у COMINBANK є телеком-оператор GigaTrans.
COMINBANK — український банк, який надає послуги корпоративним клієнтам і приватним особам понад 30 років. Має 60 відділень по всій Україні та продовжує зростати. Інфраструктура банку відповідає вимогам ITIL та міжнародним стандартам.
У 2022 році COMINBANK увійшов до ТОП-20 прибуткових банків, а в 2023 році — до рейтингу 30 банків із найбільшою адекватністю регулятивного капіталу.
Основні завдання та болі ІТ інфраструктури банківської сфери
Українські банки стають все більш технологічними і важливу роль у цьому процесі відіграють телекомунікаційні сервіси. Важливим завданням для COMINBANK є надійна робота відділень, системи «клієнт-банк», онлайн-платежів, POS-терміналів, корпоративного сайту, телефонії та інших сервісів.
Аби забезпечити відмовостійку роботу всіх складових банку — необхідний безперебійний інтернет для всіх відділень, захист від DDOS-атак та стабільна робота темної оптики. «Аварійна» пауза у роботі навіть одного із банківських сервісів може мати відчутні наслідки. Наприклад, у випадку відсутності зв’язку у відділенні, банк у цьому відділенні не може надавати послуги з обслуговування банківських карток та інших операцій, що призведе до фінансових та репутаційних втрат. Окрім цього, НБУ може застосувати штрафи до банківської установи.
COMINBANK комплексно робить все необхідне, щоб клієнти могли користуватися банківськими сервісами 24/7. Одна із запорук успіху — надійне партнерство з IT-підрядником: з 2017 року банк співпрацює з телеком-оператором GigaTrans.
Нові виклики та необхідна трансформація
За останні декілька років IT-інфраструктура COMINBANK стала більш централізованою. Вона швидко масштабується, адже команда банку сфокусована на швидкому впровадженні нових сервісів, орієнтованих на потреби клієнтів. Для забезпечення відмовостійкості ядро системи банку сьогодні розподілено між двома дата-центрами, а його швидкість збільшена з 1 Гбіт/с до 10 Гбіт/с – тобто у 10 разів. Додатково ІТ-інфраструктура розширена на третій ЦОД, який працює у режимі Stand-by.
“Попри війну наш банк сьогодні активно розвиває мережу і збільшує географію присутності. Від початку війни, мережа відділень зросла на 47%. Понад 20 відділень було відкрито за останні півтора року. Тож IT-інфраструктура масштабується відповідно, — говорить Максим Дідусенко, начальник управління ІТ-інфраструктури Департаменту IT COMINBANK. — За такої ситуації важливо покладатися на надійного телеком-оператора, яким для нас сьогодні є GigaTrans”.
Результат впровадження рішення
Завдяки сервісам GigaTrans команда банку вирішує такі завдання: безпека та захист даних 24/7, відсутність простоїв та легкість масштабування інфраструктури, простота налаштування каналів передачі даних відділень, НБУ та інших партнерів. Все це дозволяє забезпечити безперебійність роботи IT-інфраструктури та сервісів для клієнтів.
У банку виділяють не тільки переваги сервісів GigaTrans, а і якість обслуговування:
- цілодобову підтримку;
- оперативне реагування;
- завчасне сповіщення про технічні роботи.
«Минулої зими форс-мажором для всієї країни стали ракетні атаки на енергосистему. Не секрет, що зазнала руйнувань і велика кількість інтернет-мереж. Зараз можемо засвідчити, що разом з GigaTrans ми пройшли крізь ці "темні часи" без турбулентності. Зокрема застосування PON-технологій дало нам можливість не залежати від електропостачання, що надзвичайно важливо, коли йдеться про відключення світла або навіть блекаути”, — каже Максим Дідусенко. — З GigaTrans я особисто маю позитивний досвід реалізації проєктів різної складності. Дякуємо за те, що сьогодні спільними зусиллями нам вдалося розробити надійне телеком-середовище для COMINBANK, в якому всі процеси працюють безперебійно».