Війна стала складним викликом для усіх галузей бізнесу. Аби зрозуміти в якому стані сьогодні знаходяться українські підприємства та перед якими труднощами вони постали, ми провели опитування. 10% з понад тисячі клієнтів GigaTrans надали відповіді. Дякуємо кожному, хто знайшов на це час. На основі цих даних ми зробили звіт та сьогодні ділимося з вами.

За даними прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля 35% економіки України сьогодні не працює: 17% бізнесів припинили своє існування, а 60% підприємств працюють, але нижче за довоєнний рівень. 

Опитування серед наших клієнтів показало:

  • понад 40% опитаних компаній вже працюють у повному обсязі, а половина — частково повернулися до роботи.


В перші тижні війни компанії активно релокували свій бізнес в інші регіони України або навіть за кордон. За результатами нашого анкетування:

  • більше половини опитаних не релокували бізнес;
  • 16,7% релокували бізнес в інший регіон;
  • у 8% компаній співробітники самостійно переїхали в інший регіон, а офіс залишився у Києві;
  • 8% продовжують працювати як і до війни та частково перевели співробітників на віддалений формат роботи.


Досить гостро постало питання відмови від російського софту. Багато підприємців користувались російським софтом — CRM-системами, бухгалтерськими програмами, наскрізною аналітикою та сервісами email-розсилок. Серед них: AmoCRM, Bitrix24, 1С, Mindbox, SendSay, Unisender. Сьогодні більшість переходить на українські аналоги: OneBox, IT-Enterprise, SendPulse, eSputnik.

Анкетування серед наших клієнтів показало:

  • 33% — повністю відмовилися від російського софту;
  • 33% — в пошуках аналогів;
  • 16,7% — частково відмовилися;
  • у 8% опитаних у використанні залишилася тільки програма 1С.


Війна змусила внести корективи у діяльність IT-відділів. Компанії перейшли на позмінний формат роботи, в деяких техпідтримка почала працювати цілодобово. 

Опитування серед клієнтів GigaTrans показало, що більшість компаній не вносили змін до формату роботи — а саме 91,7%, лише 8% компаній стверджують про переведення роботи їх IT-відділу у формат 24/7.



Компаніям довелося адаптувати до нових реалій не тільки робочі процеси, працівників, але й роботу IT-сервісів. Частішими стали випадки несанкціонованого доступу до даних, вірусного трафіку та фішинг-розсилок на співробітників. Втратити корпоративні дані стало новим “страхом” для власників бізнесу.  Тому в компаніях більше приділили увагу резервуванню даних, сервісам захисту від вірусного трафіку.

За результатами опитування клієнтів GigaTrans:
  • 58,2% компаній приділили увагу резервуванню та захисту корпоративних даних (завдяки хмарним сервісам, бекапуванню інформації в іншому дата-центрі, моніторингу трафіку);
  •  8,3% — винесли критичні дані за кордон;
  • лише 33% компаній — не внесли змін до роботи IT-сервісів.


Також бізнес стикнувся й з іншими проблемами: відтоком спеціалістів, проблемами із поставками IT-обладнання. За даними DOU за кордон виїхало 14% опитаних IT-спеціалістів. Більшість із них обрала Польщу — 35% та понад 10% емігрували в Німеччину. Також війна збільшила строки поставки IT-обладнання, а в деяких вендорів сьогодні їх взагалі неможливо замовити.

Серед клієнтів GigaTrans:

  • у 48% опитаних виникли проблеми з поставкою обладнання — терміни поставки обладнання Cisco сьогодні більш як рік, складно замовити пристрої Apple;
  • у 17% — проблеми з мобілізацією співробітників;
  • у 33% опитаних не виникло проблем в роботі IT-відділів.


Одним із головним завдань власників бізнесу також став захист корпоративних даних від DDoS-атак. Адже їх кількість за час війни збільшилася майже втричі у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. 

Так 50% клієнтів GigaTrans стикнулися з DDoS-атаками у воєнний період.





Текст: Марія Мухіна
Ілюстрації: Віктор Славков

Написати нам

Від 2 до 500 симв.