Рохіт Джа називає себе «величезним ботаном». З дитинства він захоплювався комп’ютерами, космосом і науковою фантастикою. Велика частина його юності пройшла за написанням ігор на старенькому комп’ютері, спостереженням за зірками через телескоп на даху школи та читанням творів Айзека Азімова. На сьогодні компанія залучила близько $24 мільйонів інвестицій від таких компаній, як Airbus Ventures, Wavemaker та In-Q-Tel.

Любов до фантастики

Джа виріс у Джамшедпурі, невеликому місті, яке згодом стало великим промисловим центром Індії. У старших класах школи його обрали для участі в Національній олімпіаді з фізики, де він ознайомився з такими складними концепціями, як загальна теорія відносності, теорія струн та квантова механіка.

Після школи Джа отримав стипендію на навчання в Технологічному університеті Наньян у Сінгапурі, де вивчав електротехніку та електронну інженерію. За час навчання він брав участь у кількох масштабних проєктах, зокрема в розробці першої космічної програми Сінгапуру та першого національного супутника. Ще в шкільні роки Джа відчув сильне захоплення науковою фантастикою та космічною інженерією, яке лише посилилося з роками.

Шлях до покращення інтернету

Після закінчення університету в 2011 році Джа почав працювати в банківському секторі, займаючись високочастотною торгівлею в Королівському банку Канади. Саме тоді він зрозумів, чому інтернет функціонує не так ефективно, як міг би. Він виявив, що більшість інтернету забезпечується мережею підводних оптоволоконних кабелів, що з’єднують континенти. Ці кабелі коштують мільярди доларів, а ще часто створюють вузькі місця та ламаються через океанічну активність.

Джа зазначає, що через високу вартість підключення інтернету, компанії здебільшого інвестують у міста з високою рентабельністю, залишаючи менш розвинені або віддалені райони без доступу до мережі. Поки "першочергові" міста, такі як Сан-Франциско або Нью-Йорк, отримують пріоритет, менш розвинені регіони чи віддалені села залишаються без підключення. Він переконаний, що майбутнє інтернету буде залежати від радикальної зміни підходів до його надання.

Підприємництво як вибір

Через кілька років роботи в банківському секторі Джа усвідомив, що це не його шлях. Його захоплення науковою фантастикою сформувало уявлення про «утопічне» майбутнє, де подорожі на Місяць і Марс стали б реальністю. Усвідомлення того, що обіцяне майбутнє не настало, змусило Джа піти у пошуки власного шляху. У 2015 році він покинув роботу, взяв рік на подорожі, а потім заснував Transcelestial.

Великі амбіції

У грудні 2016 року Джа зустрів свого майбутнього партнера Мохаммада Данеша через акселератор стартапів Entrepreneur First у Сінгапурі. Після довгих обговорень вони вирішили створити найбільшу телекомунікаційну компанію у космосі на наступні десятиліття, використовуючи лазери. Адже лазери можуть передавати дані так само швидко, як оптоволоконні кабелі, але без їх фізичного прокладання.

У 2024 році Transcelestial встановила свої лазери на музичних фестивалях Coachella та Stagecoach, забезпечуючи покращений доступ до інтернету для користувачів T-Mobile.

Компанія має ще більш амбітні плани — створити супутникову мережу в низькій орбіті Землі, щоб забезпечити лазерне з’єднання між континентами. Тобто фахівці хочуть фактично прокладати волоконно-оптичні кабелі з орбіти за допомогою лазерів. Джа і його команда мають на меті будувати інфраструктуру для майбутніх космічних досліджень і можливої колонізації.

Написати нам

Від 2 до 500 симв.