На заміну старим схемам передачі даних, приходять більш прогресивні. Саме про це SD-WAN as a service — новий підхід у передачі даних та управлінні корпоративними мережами.

Що таке SD-WAN as a service, як його поява вплине на український телеком-ринок і чому технологія буде корисна бізнесу – у матеріалі GigaTrans.

Що таке SD-WAN 

Експлуатація мереж — головна складова робочого дня IT-спеціаліста. Вона займає близько 80% його часу. Оптимізація цього процесу — одне з пріоритетних завдань IT-складової бізнесу.

Послуга SD-WAN as a service дозволяє компаніям відмовитися від ручного керування мережею та перейти до автоматичного. Відтепер збір даних з маршрутизаторів та подальше керування виконують не системні адміністратори, а «центральний мозок» програми.

Сервіс стане незамінним для компаній з розгалуженою мережею філіалів та підрозділів у різних містах або навіть точках світу. Розглянемо як саме сервіс вирішує таке завдання на конкретному прикладі.

Припустимо, у нас є компанія з центральним офісом у Києві, віддаленою філією та відділеннями у Львові та Дніпрі. Для того, щоб з’єднати всі об’єкти необхідно встановити традиційні WAN-роутери по одному на кожен офіс, а також у дата-центрі або у вашого хмарного оператора. Для побудови такої мережі найчастіше необхідно використовувати багато обладнання та залучати різних регіональних провайдерів. А із зростанням кількості провайдерів у мережі, зростає вірогідність витоку важливої інформації.




Саме цю проблему вирішує SD-WAN — він включає в себе автоматизований програмний підхід до управління підключенням філіалів компанії. 

Як працює SD-WAN as a Service

Замість стандартних роутерів WAN у кожній філії компанії, встановлюється обладнання Next-Generation Firewall (NGFW) з підтримкою технології SD-WAN. Все, більше не потрібно нічого налаштовувати.

Весь подальший контроль трафіку здійснює оркестратор, що розміщений в офісі постачальника сервісу. Саме він розсилає налаштування всім пристроям за допомогою спеціальних протоколів та аналізує завантаження каналів передачі даних, підбираючи оптимальний баланс між ними. 

Навіщо потрібен SD-WAN as a service

Технологія має безліч переваг для бізнесу. SD-WAN дозволяє побудувати захищений канал інтернету, завдяки вбудованому шифруванню. 

Завдяки інтелектуальному керуванню трафіком, клієнт може підвищити ефективність наявних мереж та роботи IT-відділів. Також SD-WAN дозволяє оптимізувати витрати компанії — перевести їх з капітальних в операційні. З технологією ви отримуєте можливість концентрувати увагу на бізнесі, а механічну роботу за контролем трафіку виконає сервіс.

Також SD-WAN as a service підійде компаніям, що мають складну та розгалужену мережу філіалів та офісів.  Адже послуга дуже легка в налаштуванні. Адміністратору не треба фізично знаходитися в віддаленому офісі компанії. Він отримує централізоване управління через контролер, що зводить до мінімуму або повністю усуває ручне налаштування мережевих пристроїв. Встановивши контролер SD-WAN в дата-центрі (або у хмарі) та налаштувавши його один раз, розширення філіальної мережі та її експлуатація стає легкою справою.

Впровадження SD-WAN as a service в Україні

Великий бізнес, особливо з великою кількістю філіалів по всій країні, уважно придивляється до цієї технології. Адже серед переваг технології: можливість централізованого керування мережею;
  • можливість централізованого керування мережею;
  • єдина політика безпеки;
  • автоматичний вибір каналу передачі даних;
  • швидкість налаштування й розгортання.
Звісно для ефективного функціонування технології SD-WAN, потрібна якісна розгалужена мережева інфраструктура. В Україні ж є місця, де ще немає 4G, не кажучи вже про оптичні канали передавання даних. Але ситуація поступово покращується, а разом з нею й перспективи впровадження даної технології.

«Привабливість» SD-WAN as a service з комерційної точки зору

Запровадження нових технологій вимагають значних інвестицій зі сторони бізнесу, а тому сервісна модель є більш вигідною, завдяки переведенню витрат з CapEx в OpEx. Крім того, впровадження сервісної технології SD-WAN полегшує міграцію клієнта між уже побудованими мережами, без критичних простоїв для бізнесу.

Якщо говорити про потенційних клієнтів технології SD-WAN as a service, то це в першу чергу компанії з високими вимогами до надійності трафіку, а також територіально розподілений бізнес, що активно розвивається (або сезонний бізнес). Також цільова аудиторія SD-WAN це клієнти, які працюють у віддалених локаціях, де присутність якісного зв’язку є скоріше виключенням. 

Також детальний огляд технології SD-WAN дивіться у відеоролику

Написати нам

Від 2 до 500 симв.