Ми живемо у бурхливий час розвитку технологій, запуску ракет у космос та розробки штучного інтелекту. Судячи з усього, всі прагнуть дотягнутися до хмар.

Телеком-індустрія також розвивається і на заміну старим схемам передачі даних, приходять нові більш прогресивні. Саме про це SD-WAN, про новий підхід до передачі даних, більш простий, швидкий та зручний.

Що таке SD-WAN? Як її поява вплине на український ринок передачі даних? І чи буде вона взагалі цікава бізнесу в наших реаліях – розібратися в даному питанні нам допоміг засновник групи компаній GIGAGROUP Курочко Назарій.

Також переглядайте детальний розбір сервісної технології SD-WAN  у відеоролику від команди GIGAGROUP.

Що таке SD-WAN?

Надійний обмін інформацією – один із ключових факторів діяльності будь-якого бізнесу. А у випадку якщо філіали або підрозділи компанії розташовані в різних містах або навіть точках світу – питання побудови корпоративної мережі постають досить гостро.

SD-WAN - це автоматизований програмний підхід до управління підключенням філій компанії. Розберемо технологію на конкретному прикладі. Припустимо, у нас є компанія з центральним офісом, віддаленим офісом, офісом в місті А та в місті Б. Для того щоб з’єднати всі об’єкти необхідно встановити традиційні WAN-роутери по один на кожен офіс, а також у дата-центрі або у вашого хмарного оператора.

Для побудови такої мережі найчастіше необхідно використовувати багато обладнання та залучати різних регіональних провайдерів. А із зростанням кількості провайдерів у мережі, зростає вірогідність витоку важливої інформації.

Саме з такою проблемою справляється SD-WAN – він включає в себе автоматизований програмний підхід до управління підключенням філіалів компанії. 
Як саме? Розглянемо нашу схему більш детально.

Як працює SD-WAN?

Замість стандартних роутерів WAN у кожній філії компанії, встановлюється SD-WAN Edge пристрої, що підпорядковуються SD-WAN контролеру, який централізовано керує їх конфігураціями. 

Канали зв’язку будуть підключатись до кожного пристрою, який стоїть в філіалах компанії. При цьому контролер буде аналізувати завантаження каналів передачі даних та підбирати оптимальний баланс передачі. Різниця цього підходу в тому, що передача даних може здійснюватися як по традиційній схемі, так і завдяки мережі Інтернет. 

Навіщо потрібен SD-WAN?

Технологія має безліч переваг для сучасного бізнесу. Так, SD-WAN дозволяє побудувати захищений канал на базі Інтернет, що дозволяє відмовитись від більш складних та дорожчих аналогів зв’язку.

Адміністратору немає необхідності фізично знаходитися в віддаленому офісі компанії  - він отримує централізоване управління через контролер, що зводить до мінімуму або повністю усуває ручне налаштування мережевих пристроїв.
Таке розширення підходить для компаній, що мають складну та розгалужену мережу філіалів та офісів.  Встановивши контролер SD-WAN в дата-центрі (або у хмарі) та налаштовавши його один раз – розширення філіальної мережі та її експлуатація стає легкої справою.

Технологія SD-WAN та хмарні сервіси

З теоретичною частиною розібралися, перейдемо до використання технології на практиці.  І для початку з’ясуємо як працює SD-WAN у розрізі хмарних технологій – розібратися в цьому нам допоможе керівник відділу R&D хмарного оператора GigaCloud Кирило Науменко.



SD-WAN - прогнозоване продовження переведення певних програмних складових в програмні визначальні. Дана технологія прийшла після створення SDS та розвитку SDN. Зв’язок з’єднань між інфраструктурами клієнтських сервісів – розмивається. І ми дійсно отримуємо мультиклауд. І враховуючи той факт, що інфраструктура з кожним днем все більш ускладнюється і розгалужується, ми знаходимося у пошуках більш простого централізованого управління. І сьогодні на ринку ми дійсно бачимо боротьбу між такими вендорами як Citrix, Vmware, Fortinet, Zyxel – коментує Кирило Науменко.


Запровадження SD-WAN в Україні – реалії сьогодення

Отже, ми розібрались як технологія вплине на хмару, а чи реально взагалі запустити її в Україні?  Відповісти на це запитання допоможе головний архітектор мережі GigaTrans Андрій Оснач.



Вже зараз великий бізнес, особливо з великою кількістю філіалів по всій країні, уважно придивляється до цієї технології, а дехто, наскільки мені відомо, навіть вже запустив SD-WAN у своїй мережі.

Для таких компаній ця технологія дуже приваблива з багатьох причин, деякі з яких: 
  • можливість централізованого керування мережею;
  • єдина політика безпеки;
  • автоматичний вибір каналу передавання даних;
  • оптимального для конкретного сервісу, швидкість налаштування й розгортання.
Звісно для якісного функціонування технології SD-WAN, потрібна якісна розгалужена мережева інфраструктура по всій країні. Є місця в Україні, де ще немає навіть 3G, не кажучи вже про оптичні канали передавання даних, але ситуація поступово покращується, а разом з нею й перспективи впровадження даної технології.


«Привабливість» технології з комерційної точки зору

Комерційний директор GIGAGROUP Марія Алєксєєнко надала свою експертну думку стосовно попиту на нову технологію та оцінила SD-WAN з боку кінцевого споживача.

На мою думку, технологія SD-WAN буде користуватися значним попитом серед користувачів. Адже вже майже декілька років даний сервіс активно просувається ринком, особливо з боку вендорів. Додатковим драйвером до впровадження даного рішення є наявність нерівномірного покриття послугами зв'язку по території України, а розвиток LTE в діапазоні 800-900 є основною перевагою купівлі та впровадженні даної технології сучасним бізнесом.



Запровадження нових технологій вимагають значних інвестицій зі сторони бізнесу, а тому дана сервісна модель є більш цікавою з точки зору того, що CapEx (капітальні затрати) перевести в OpEx (операційні). Крім того, впровадження сервісної технології SD-WAN полегшує міграцію клієнта між уже побудованими мережами, без критичних простоїв для бізнесу. Також SD-WAN є дуже зручною для компаній, які мають певні обмеження у кількості IT-спеціалістів (особливо в регіонах), а також це ідеальне рішення для тимчасових та сезонних підключень – стверджує Марія.


Якщо говорити про потенційних клієнтів технології SD-WAN, то це в першу чергу компанії з високими вимогами до надійності трафіку, а також  територіально розподілений бізнес, що активно розвивається (також для тих, хто мають сезонні задачі). А також цільова аудиторія SD-WAN це клієнти, які працюють у віддалених локаціях, де присутність якісного зв’язку є скоріше виключенням, ніж правилом. 

Проте використання і такої технології як SD-WAN поєднує в собі наявність певних ризиків.  По-перше, це пов’язано з тим, що при використанні SD-WAN користувач передає провайдеру права на використання трафіку. По-друге, з’являється необхідність забезпечити захист не тільки центрального ядра, але і всіх віддалених точок. Ну і найбільш вагомий ризик, на мій погляд, пов’язаний із зміною парадигми бізнесу. Тобто перехід від управління закупками до управління постачальниками сервісу – коментує Марія Алєксєєнко.

Написати нам

Від 2 до 500 симв.