Наявність надійного та швидкого інтернет-з'єднання має вирішальне значення для бізнесу. Незалежно від того власник ви малого, середнього чи великого бізнесу. Тому в статті розібрали що таке інтернет для бізнесу, чим він відрізняється від домашнього та як обрати надійного провайдера для компанії.

Інтернет для бізнесу та домашніх потреб — в чому різниця

Інтернет для організацій або корпоративних клієнтів зазвичай охоплює більшу кількість технічних характеристик. Це і вища якість послуг і швидкість реакції на розв'язання проблем в мережі. Як правило інтернет для домашніх потреб має нижчу швидкість передачі даних і вона відрізняється від тієї, що описана в договорі. В той час як корпоративний інтернет видає якісну швидкість згідно з підписаним договором.

Корпоративний інтернет охоплює безліч факторів, про які ми не часто замислюємося. Крім гарантованої швидкості передачі даних та цілодобової техпідтримки, ви отримуєте інші переваги.

Спеціалізоване обладнання. Для кожної компанії підбирається та встановлюється окреме спеціалізоване обладнання. Серед активного обладнання адаптери, комутатори та маршрутизатори. Їх завдання — передавати і угруповувати потоки інформації. Таке обладнання створює канали зв’язку.

Комерційна складова. Високошвидкісний інтернет допомагає бізнесу заробляти: сплачувати онлайн, оперативно надсилати email-листи, проводити zoom-зустрічі з підрядниками, роздавати інтернет для клієнтів у закладах, готелях, клініках. Безперебійна робота таких сервісів залежить від якісного інтернет-з'єднання. 

Оптичне волокно. Будинки або житлові комплекси зазвичай підключають до інтернету за допомогою оптоволоконного кабелю та встановлення спеціального обладнання. В результаті до інтернет-мережі підключаються сотні квартир із середнім чеком в 100-150 гривень. Офісне ж приміщення отримує власний волоконно-оптичний кабель, який заводять до будівлі. 

Яка швидкість інтернету потрібна вашому бізнесу

Низька швидкість інтернету для офісу напряму впливає на прибуток компанії. Це також може зменшити продуктивність вашої команди. Для компаній, які працюють у кількох офісах та обробляють великі масиви даних або конфіденційну інформацію клієнтів, необхідна достатня пропускна спроможність інтернету. 


Середньому та малому бізнесу потрібно швидкість завантаження близько 25 Мбіт/с та швидкість вивантаження — 3 Мбіт/с. Якщо у вашому офісі працює понад десять осіб або ви виконуєте багато завдань з високою пропускною здатністю, вам знадобиться більша швидкість інтернет-з`єднання.

Зазвичай для стандартних офісів у Києві провайдери пропонують такі співвідношення:

  • не більш ніж  5 ПК — 50 Мб;
  • не більш ніж 15 ПК — 140 Мб;
  • понад 15 ПК — 150 Мб та вище.

Ознаки надійного телеком-провайдера

Цілодобова технічна підтримка

Розв'язання проблем в роботі онлайн сервісів або усунення збоїв в роботі мережі — надважлива складова послуги корпоративного інтернету. Тому при виборі провайдера слід звернути увагу на технічну підтримку. Вона повинна працювати 24/7, щоб ви завжди могли зв'язатися з кимось у разі виникнення проблеми. 

Угода про рівень обслуговування SLA 

SLA (Service Level Agreement) — це договір, що підписується між клієнтом та телеком-провайдером, у якому визначені умови обслуговування. Важливо переглянути таку угоду та її основні характеристики:

  • чи визначена договором вимірна якість послуг, завдяки яким ви отримуєте чітке розуміння: що буде виконано, в якому обсязі та за який час;
  • чи гарантує провайдер вирішення технічних проблем, які можуть виникнути протягом певного часу;
  • чи пропонують вони цілодобову технічну підтримку та оперативний зв'язок з вашим персональним менеджером по роботі з клієнтами для вирішення адміністративних питань

В телеком-оператора GigaTrans SLA — 99,982%. Тобто, максимально допустимий час простою на місяць складає 7,46 хвилини. Це основна різниця між звичайною та SLA-угодою.

Параметри кібербезпеки та резервне копіювання даних

Безпека даних бізнесу — один із найважливіших факторів при виборі інтернет-провайдера. І вам необхідно переконатися, що провайдер має резервний захист для будь-якого типу ситуації, наприклад, у разі збою мережі або системи.


Багато інтернет-провайдерів сьогодні пропонують додаткові сервіси захисту, такі як захист від DDoS-атак, захист на базі файрволів, резервне копіювання та відновлення даних. Такі послуги забезпечують цілодобовий аналіз та фільтрацію трафіку всередині компанії, а також захищають інформацію бізнесу від дій хакерів.

Якість послуг, що відповідає міжнародним стандартам

При виборі провайдера послуги інтернет для бізнесу перевірте в нього наявність міжнародних сертифікатів. Зазвичай це має бути:

  • Міжнародний стандарт ISO/IEC 27001:2013 — підтверджує відповідність системи управління інформаційної безпеки (СУІБ) провайдера вимогам, що встановлені на міжнародному рівні. Тобто, в компанії на постійній основі оцінюють ризики ІБ та підвищують ефективність її складових. 
  • Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) — підтверджує, що телеком-оператор гарантує захист даних клієнтів відповідно до нормативних документів з технічного захисту інформації. Наявність такого атестату надає можливість на законній підставі постачати телекомунікаційні послуги державі та установам державної форми власності відповідно до Указу Президента України від 30 серпня 2017 року. 

Раніше ми писали, які є види корпоративного інтернету та як обрати необхідну швидкість для бізнесу.


Написати нам

Від 2 до 500 симв.