Сьогодні ведення бізнесу без інтернету було б схоже на керування автомобілем без двигуна. Тобто неможливе. Адже робота онлайн-сервісів, таргетована реклама, особисті кабінети покупців, робота CRM-систем та оплата на сайті — все це зупинилося б. Згідно з нещодавнім дослідженням — майже 97% компаній у світі не можуть працювати без підключення до інтернету.

Без інтернету ми втратимо більшість даних

Кожен бізнес має цінну інформацію, втрата якої завдасть шкоди компанії. Мова йде про дані щодо онлайн-покупок, електронну пошту, розміщені CRM-системи, IP-телефонію, а також багато інших бізнес-додатків. Очевидно, що їх робота зупиниться без інтернету. Проте є ще така важлива складова як копії критичних даних. В офлайн режимі вони перестануть створюватися. А їх втрата може призвести до серйозних наслідків.

Відсутність інтернету — втрата клієнтів

За даними Американської асоціації банкірів, 54% усіх транзакцій здійснюються за допомогою платіжних карток.

Подумайте про найстрашніший кошмар продавця. Клієнти стоять у черзі біля каси й не можуть оплатити карткою, оскільки з’єднання з інтернетом відсутнє. Або замовивши послугу на вашому сайті, клієнту не вдається її сплатити, адже зникло інтернет-з'єднання. 

А скільки продажів ви втратите, якщо не працюватиме сайт вашої компанії? Приблизно 2,14 мільярда людей у ​​світі купують товари онлайн, а більш ніж 63% всіх продажів здійснюється саме в інтернеті.

Скільки коштує вашому бізнесу простій Інтернету

Відсутність інтернету сьогодні — простій. А простій бізнесу — втрата коштів. 

Повний вихід з ладу інтернет-мережі — майже неможливий сценарій. А от збої відбуваються щодня в компаніях по всьому світу. І уникнути їх майже неможливо. Тож головне питання скільки це вартує бізнесу та як мінімізувати наслідки. 

Згідно з опитуванням Uptime, за останні три роки проблеми, пов’язані з мережею — основна причина всіх інцидентів простою. Понад 60% збоїв призводять до загальних збитків на суму понад 100 000 доларів США.


Втрати мільйонів доларів — реальні кейси світових компаній 

Телекомунікаційна компанія Rogers Communications

8 липня 2022 року компанія Rogers Communications стикнулася з внутрішньою проблемою з маршрутизацією. Через це постачальник рівня I був недоступним протягом більш ніж 24 години. Цей збій вплинув на мільйони користувачів і багато критичних служб по всій Канаді.

Verizon Fios

У січні 2021 року у Verizon стався серйозний збій в Інтернеті, через що десятки тисяч клієнтів вздовж Східного узбережжя втратили доступ до сервісів. Хоча збій в Інтернеті тривав лише близько години, у Verizon різко впав обсяг трафіку.

Microsoft 

У грудні 2021 року в корпорації Майкрософт стався серйозний збій в Інтернеті, через що служба Azure вийшла з ладу. Служба Active Directory Azure була недоступна близько 1,5 години. 

Порівняно з деякими іншими відключеннями, це було відносно невеликим. Проте тисячі користувачів не мали доступу до таких сервісів Microsoft як Office 365. Це призвело до простою багатьох компаній у світі.

Comcast

У листопаді 2021 року в Comcast стався збій в інтернет-мережі. Причиною став вихід з ладу однієї з головних магістралей у Сан-Франциско на більш ніж дві години. Наслідки цього найбільше відчули на собі користувачі з Філадельфії та Чикаго. Кілька тисяч клієнтів втратили доступ до основних функцій мережі під час пандемії.

Поради як уникнути простоїв мережі

Всього двогодинний простій здатен завдати збитків компанії на сотні тисяч доларів. І можна лише уявити яких розмірів досягли б такі збитки при повній відсутності інтернету. Отже, головний висновок — більшість бізнесів не вижили б без Всесвітньої павутини. Тому наводимо декілька порад як уникнути простоїв бізнесу через проблеми в інтернет-мережі.


Виконайте внутрішній і зовнішній аналіз мережі. Це допоможе виявити потенційні проблеми до того, як вони призведуть до простою. Аналізуючи вашу мережеву інфраструктуру, ви можете оцінити сильні та слабкі сторони вашої системи, визначити потенційні загрози та розробити плани на випадок надзвичайних ситуацій.

Майте резервні підключення до мережі. Жоден постачальник не застрахований від збоїв. Тому для критично важливих послуг заплануйте резервного постачальника телеком-послуг та додаткове обладнання. У разі збою на каналі першого постачальника, трафік можна перевести на резервний канал, а безперебійна робота онлайн-сервісів триватиме.

Використовуйте резервне джерело живлення. Резервні схеми та обладнання потребують електроенергії. У разі блекауту вам знадобиться джерело безперебійного живлення або генератори. Це продовжить роботу онлайн-сервісів при відсутності світла. Також важливо виконувати заплановані тести, щоб переконатися, що резервне джерело живлення працює за планом.

Створіть BCP-план на випадок виходу мережі з ладу. Такий процес має бути структурований і задокументований із зазначенням конкретних кроків на випадок збою мережі. Першочергово необхідно оцінити мережеву архітектуру та визначити потенційні точки збою. Наступний крок — опис процедури діагностики та усунення проблем з мережею, таких як наприклад, від’єднання та перезапуск обладнання.

Також дуже важливо мати план Б на випадок настання інцидентів в мережі. Це може включати резервне джерело живлення, додаткові мережеві з’єднання чи обладнання, а також процеси резервного копіювання та відновлення даних. В ідеальному світі план Б ніколи не довелося б вводити в дію, а всі сервіси працювали б безперебійно, але набагато краще мати його, ніж не мати.

Ранее мы писали статью Цена простоя или сколько теряет компания, когда ее онлайн-сервисы или оборудование выходит из строя.


Написати нам

Від 2 до 500 симв.