Кожен бізнес розуміє важливість підключення до інтернету. І коли справа доходить до вибору телеком-провайдера, не може бути неважливих деталей. 

Хоча швидкість інтернету має вирішальне значення, також важливо, щоб інтернет-провайдер забезпечував  гарантії якості сервісу та гнучкість у міру зростання бізнесу. Тому нижче ми навели декілька основних кроків, які допоможуть вам обрати ідеального інтернет-провайдера для вашого бізнесу.

Необхідна швидкість

В першу чергу варто визначитися зі швидкістю. Якщо ваш бізнес має кілька робочих місць, інтенсивне використання даних і справу з конфіденційною інформацією клієнтів, важливо, щоб інтернет мав достатню пропускну здатність.

Обираючи конкретну швидкість, з'ясуйте основні потреби компанії та кількість “активної” офісної техніки. Низька швидкість призведе до зниження продуктивності співробітників і сервісів, а надто висока до надмірних витрат. Зазвичай провайдери пропонують такі співвідношення корпоративного інтернету для стандартних офісів:

  • від 1 до 5 ПК — 50 Мб;
  • від 5 до 15 ПК — 140 Мб;
  • понад 15 ПК — 150 Мб та вище.

Проте існують і виключення. Це стосується бізнесу зі сфери медіа, інтернет-маркетингу та сервісів, що надають високотехнологічні послуги. Дохід таких компаній прямо залежить від пропускної здатності мережі. Тому такому бізнесу варто обирати послугу інтернет для бізнесу зі швидкістю від 150 Мб. Більш детально про пропускну здатність та можна прочитати тут.

Рівень телеком-провайдера

Зверніть увагу на рівень інтернет-провайдера. Сьогодні виділяють провайдерів рівня Tier-1, Tier-2 та Tier-3. 

Tier-1 акумулюють у собі весь інтернет-трафік та надають послуги іншим провайдерам.  Tier-3 обслуговують звичайних користувачів та об'єднують трафік своїх абонентів. Tier-2 надають сервіси клієнтам, які потребують якісного інтернету, і агрегують трафік операторів рівня Tier- 3. 

Детальніше про рівні провайдерів ми писали раніше. 

Ідеальний варіант для бізнесу — провайдер Tier-2. Зазвичай до цієї категорії відносяться національні телеком-оператори. Такі провайдери відповідальні за прямі з'єднання з Tier-2 в інших країнах, закуповують зв'язок у Tier-1 та/або мікс з Tier-1-каналів з безкоштовним обміном трафіком на точках з іншими Tier-2 операторами.

Угоди про рівень обслуговування (SLA)

SLA (Service Level Agreement) — це угода між клієнтом та постачальником інтернет-послуг, у якій прописані умови обслуговування. А саме вимірна якість послуг, щоб вони перестали бути «хорошими» чи «поганими». Завдяки SLA замовник отримує чітке розуміння: що буде виконано, в якому обсязі та за який час. 

Усі метрики SLA універсальні та їх легко виміряти. У телеком-оператора вони такі: 

  • Доступність послуг — визначається в відсотках, годинах, хвилинах або секундах на рік. 
  • Час реакції — це час від отримання повідомлення про інцидент, наприклад, падіння сервісу, до початку робіт. Інциденти діляться за рівнем критичності на кілька категорій. Очевидно, що на збої з високим пріоритетом реагують швидше, ніж на інциденти з низьким пріоритетом.

В GigaTrans показник SLA становить 99,982%. Це означає, що максимально допустимий час простою на місяць складає 7,46 хвилини. Це ключова різниця між звичайною та SLA-угодою.

Цілодобова техпідтримка та власна будівельна бригада

В ідеальному світі вам ніколи не доведеться взаємодіяти з вашим інтернет-провайдером після замовлення послуг. Проте реалії життя інакші. Тому про цей бік сервісу варто подбати заздалегідь.

Ви маєте бути певні, що у разі виникнення питань щодо виставлення рахунків, появи проблем з роботою сервісів ваше питання вирішать у будь-який час доби. Тому технічна підтримка телеком-оператора має працювати 24/7 та обробляти запити клієнтів оперативно.

Інший важливий аспект — власна будівельна бригада. Її наявність гарантує, що у разі необхідності сервіси оперативно “піднімуть” у будь-який час доби. При цьому такий постачальник послуг не залежить від інших IT-спеціалістів та виконує всі роботи по відновленню мережі самостійно.

Міжнародна сертифікація якості послуг

Звертайте увагу на наявність міжнародних сертифікатів у провайдерів. Така документація свідчить про гарантію якості сервісів постачальника. 

У надійного телеком-оператора для бізнесу зазвичай має бути:

  • Міжнародний стандарт ISO/IEC 27001:2013 — відповідність його вимогам свідчить про якість системи управління інформаційної безпеки (СУІБ). Це означає, що в компанії систематично оцінюють ризики інформаційної безпеки та вдосконалюють кожну її складову. Для організацій, що працюють із персональними даними клієнтів – державних та фінансових установ – важливо мати підтвердження того, що інформаційна безпека інтернет-провайдера побудована згідно з міжнародними стандартами, а отже ризики витоку даних відсутні.
  • Атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) — свідчить про те, що провайдер забезпечує захист даних клієнтів відповідно до нормативних документів з технічного захисту інформації. Наявність атестату дає можливість на законній підставі надавати телеком-послуги державним органам, підприємствам, установам та організаціям державної форми власності відповідно до Указу Президента України від 30 серпня 2017 року. Такий атестат можна отримати лише після проходження державної експертизи відповідними органами. 

Додаткові послуги провайдера 

Важливим фактором також є додатковий сервіс інтернет-провайдера. Сьогодні все більше компаній працюють з конфіденційними даними клієнтів, а тому важливо подбати про їх безпеку.

Сюди можна віднести захист від DDoS-атак, інтернет-доступ нового покоління та інші. Такі сервіси забезпечують цілодобовий аналіз та фільтрацію внутрішнього трафіку компанії, а також захищають дані бізнесу від масових хакерських атак.


Написати нам

Від 2 до 500 симв.